တရားေတာ္မ်ား အႏွစ္ခ်ဳပ္

>> Tuesday, September 29, 2009

ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္မ်ားအရ ဤ ခႏၶာကိုယ္ ႀကီးသည္ ပထ၀ီ၊ အာေပါ၊ ၀ါေယာ၊ ေတေဇာ ဟူေသာ ေျမ၊ ေရ၊ ေလ၊ အပူအေအး ဓာတ္ေလးပါး အစုအေ၀းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ေလးပါး အစုအေ၀းသည္ “ရုပ္” ျဖစ္၍ ခံစားတတ္ျခင္းသည္ “နာမ္” ျဖစ္ပါသည္။ ရုပ္၊ နာမ္ ႏွစ္ပါးမွလြဲ၍ သူ၊ ငါမရွိပါ။ ရုပ္နာမ္ ႏွစ္ပါးသည္ အစဥ္သျဖင့္ ျဖစ္လိုက္၊ ပ်က္လိုက္ ေဖါက္ျပန္ ေျပာင္းလဲ ေနပါသည္။ ဤ ျဖစ္ပ်က္ ေဖာက္ျပန္မႈ သဘာ၀ကို အမွန္တရား “ငါ” စြဲ-မ-စြဲပဲ သိျမင္ျခင္းသည္ ပညာသိ ျဖစ္ပါသည္။ ငါနာသည္၊ ငါက်င္သည္၊ ငါလႈပ္သည္ဟု “ငါ” စြဲေနျခင္းကို သညာသိဟု ေခၚပါသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ “ငါ” စြဲ စြဲေနျခင္းကို ပညာသိႏွင့္ ျဖဳတ္ခ်ရန္ အတြက္ တရားထိုင္ေနျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး၏ လကၡဏာ သဘာ၀မ်ားကို သိရွိ၊ သေဘာေပါက္ထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။

ပထ၀ီတည္းဟူေသာ ေျမဓာတ္ လကၡဏာသည္ ခက္မာျခင္းႏွင့္ ႏူးညံ့ျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ တရားထိုင္ ေသာအခါ ျဖစ္ေပၚလာေသာ နာက်င္ကိုက္ခဲျခင္း တို႔သည္ ပထ၀ီဓာတ္ ေဖာက္ျပန္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းဓာတ္၏ ေဖာက္ျပန္ ျခင္းသည္ အျခားဓာတ္ သံုးပါးထက္ ပို၍ ျပင္းထန္ပါသည္။

အာေပါဓာတ္ တည္းဟူေသာ ေရဓာတ္ လကၡဏာသည္ ဖြဲ႔စည္းမႈႏွင့္ ယိုစီးမႈ လကၡဏာမ်ား ျဖစ္သည္။ ေရႏွင့္ ေရခဲသေဘာမ်ဳိး ျဖစ္သည္။ ပါးစပ္အတြင္းမွ သြားေရမ်ား စီးထြက္ျခင္း၊ ခၽြဲၾကပ္ျခင္း၊ ႏွာရည္ယိုျခင္း၊ မ်က္ရည္ထြက္ျခင္း ေခၽြးထြက္ျခင္း တုိ႔သည္ အာေပါဓာတ္ ေဖါက္ျပန္ေသာ လကၡဏာမ်ား ျဖစ္သည္။

၀ါေယာ တည္းဟူေသာ ေလဓာတ္၏ လကၡဏာမွာ ေထာက္ကန္ျခင္းႏွင့္ လႈပ္ရွားျခင္း အမူအရာ လကၡဏာ ျဖစ္သည္။ တရားထိုင္ေနစဥ္ ခႏၶာကိုယ္သည္ ေရွ႕ေနာက္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆန္ေကာ၀ိုင္း ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ လႈပ္ရွားေနျခင္း၊ ေျခလက္အဂၤါမ်ား ပရမ္းပတာလႈပ္ျခင္း၊ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌ ေလမုန္တိုင္း တိုက္ခတ္သ ကဲ့သို႔ ခံစားရျခင္း အစရွိသည့္ လကၡဏာမ်ားသည္ ၀ါေယာဓာတ္ ေဖါက္ျပန္ေသာ သေဘာ လကၡဏာ ျဖစ္သည္။

ေတေဇာ တည္းဟူေသာ အပူ အေအးဓာတ္ လကၡဏာသည္ တရားထိုင္ေနစဥ္ အေအးခန္း ၀င္သကဲ့သို႔ ခႏၶာကိုယ္ ေအးလာျခင္း၊ ေနပူထဲ လမ္းေလွ်ာက္ ရသကဲ့သို႔ ခႏၶာကိုယ္ ပူလာျခင္း၊ မီးစႏွင့္ ထိုးသကဲ့သို႔ တစ္ေနရာတြင္ ကြတ္၍ အျပင္းပူျခင္း၊ တစ္ကိုယ္လံုး မီးေလာင္သကဲ့သို႔ ပူလာျခင္း၊ ေရခဲတံုးၾကီးေပၚ တက္ထိုင္ ေနရသကဲ့သို႔ ေအးတက္လာျခင္း အစရွိသည့္ သေဘာ လကၡဏာ မ်ားသည္ ေတေဇာဓာတ္ ေဖါက္ျပန္မႈမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ၄င္းေဖာက္ျပန္မႈ မ်ားသည္ ဘုရားေဟာ ေဒသနာမ်ား အရ သခၤါရ သေဘာ၊ အနိစၥ သေဘာအရ၊ မျမဲဘဲ အျမင့္ဆံုးအထိ ေဖါက္ျပန္ ၿပီးလွ်င္ ခ်ဳပ္ပ်က္ ရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ရုပ္ေဖါက္ျပန္မႈ ခ်ဳပ္ပ်က္သကဲ့သို႔ ခံစားရေသာ နာမ္သည္ လည္း ရုပ္ႏွင့္အတူ တထပ္တည္း ခ်ဳပ္ပ်က္ ရေပမည္။ (ျမတ္စြာဘုရား၏ ေနာက္ဆံုး မွာတမ္းကို ျပန္လည္ ဖတ္ရႈပါက သေဘာေပါက္ ေပလိမ့္မည္။) ယင္းကဲ့သို႔ ရုပ္ႏွင့္ နာမ္ တထပ္တည္း ခ်ဳပ္ပ်က္သြားေသာ အဆင့္အထိ ေဖါက္ျပန္မႈ ေ၀ဒနာ၏ စ/ လယ္ / ဆံုးကို ရႈမွတ္ သိရွိဘူးမွ သာလွ်င္ တရားေယာဂီ အစစ္အမွန္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ရႈမွတ္ဖူးပါက အေသတတ္ သြားျပီးျဖစ္ျပီး အပါယ္ မလားေတာ့ပါဟု ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက တဖြဖြ အမိန္႔ရွိပါသည္။

လူတိုင္း လူတိုင္းသည္ တစ္ေန႔ ေသာအခါ ဓါတ္ေလးပါး အနက္ တစ္ပါးပါးက ဦးေဆာင္ ေဖာက္ျပန္ ေသာေၾကာင့္ ခႏၶာေၾကြပ်က္ျပီး ေသဆံုးရမည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ရွိ တစ္ျမိဳ႕တည္း တြင္ပင္ တစ္ေန႔လွ်င္ ပွ်င္းမွ်လူ (၃၀)ေက်ာ္ ေသေနပါသည္။ ေရေ၀းသုႆန္၊ ထိန္ပင္ သုႆန္ အစရွိေသာ မီးသၿဂိဳလ္ေသာ ေနရာသို႔ သြားရႈပါက ပိုသေဘာေပါက္ ေပလိမ့္မည္။

တရားစ ထိုင္ေသာအခါ ပထမဦးဆံုး ဦးေဆာင္၍ ေဖာက္ျပန္လာေသာ ဓာတ္သည္၊ မိမိကို ေသရြာသို႔ ပို႔မည့္ဓာတ္ ျဖစ္ပါသည္ဟု ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက အတိအလင္း ထင္္ထင္ရွားရွား တဖြဖြ အမိန္႔ရွိပါသည္။ ဆိုလုိသည္မွာ မ္ိမိေသေသာအခါ ထိုဓါတ္က ေဖာက္ျပန္ျပီး ေသဆံုးရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တရားေယာဂီတို႔သည္ ပထမ တရားထုိင္စဥ္ မိမိဦးဆံုး ေတြ႔ၾကံဳရေသာ ဓာတ္သေဘာကို ေနာေၾကေနေစရန္ အေရးၾကီး ပါသည္။ ေဖါက္ျပန္မူ ေ၀ဒနာ၏ ျဖစ္စ၊ ျဖစ္လယ္၊ ျဖစ္ဆံုးကို ရူမွတ္ သိရွိထားလွ်င္ အပါယ္ေဘးမွ မုခ် ကင္းေ၀း ႏိုင္ပါသည္ဟု ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက ရဲရဲ အာမခံ အမိန္႔ရွိခဲ့ ပါသည္။

ေသခါနီးဆဲဆဲ ဓာတ္ၾကီးေလးပါး ေဖါက္ျပန္ ေသာအခါ ခံစားမူ ေ၀ဒနာဟု ပညာသိျဖင့္ မသိဘဲ၊ ငါနာတယ္၊ ငါကိုက္တယ္၊ ငါေအာင့္တယ္၊ ငါပူတယ္ဟု အယူမွား အမွတ္မွား သညာသိျဖင့္ ေသခဲ့လွ်င္ မုခ် အပါယ္ေလးပါး က်ေပလိမ့္မည္။ ေသခါနီး ဆဲဆဲတြင္ သုခေ၀ဒနာ၊ ဥေပကၡာ ေ၀ဒနာမ်ား လာမည္မဟုတ္ဘဲ အသက္ခႏၶာကိို ေခၽြဖ်က္မည့္ ဓာတ္ေလးပါး ေဖါက္ျပန္မူ ဒုကၡေ၀ဒနာသာ၊ လာေပလိမ့္မည္ ဆိုသည္ကို ုအျမဲ သတိျပဳပါေလ။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ျမတ္စြာဘုရားက သုဂတိ ဘံုသားမ်ား ကမၻာေျမမူန္႔ အေရအတြက္ေလာက္ ေသလွ်င္ လက္သည္းခြံ ေပၚမွာရွိေသာ ေျမမူန္႔ အေရအတြက္ ေလာက္သာ သုဂတိဘံုကို ျပန္ျပီး ေရာက္ရေပမည္ဟု “နခသိခသုတ္”တြင္ အထင္အရွား ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ မ်ားစြာေသာ လူတို႔သည္ ဓာတ္ေလးပါး ေဖာက္ျပန္မႈ ေ၀ဒနာ ဒုကၡကို အမွန္ ပညာသိျဖင့္ မသိဘဲ အမယ္ေလး၊ အဘေလး၊ ကယ္ပါ၊ ယူပါဟု ေအာ္ဟစ္ကာ ေဒါသစိတ္ - သညာသိ ႏွင့္ ေသၾကသျဖင့္ အပါယ္ေလးပါးသို႔ လားရေပသည္။ ျမင္တယ္၊ ၾကားတယ္၊ နံတယ္၊ ေတာင့္တယ္၊ က်င္တယ္၊ ကိုက္တယ္၊ နာတယ္၊ ပူတယ္၊ ေအးတယ္၊ အစရွိသည္ မ်ားသည္ မရွိေသာ တရားမ်ား ျဖစ္သည္။ မရွိကိ္ု အရွိထင္ကာ အယူမွား၊ အမွတ္မွားႏွင့္ သံသရာ လဆန္းတစ္ရက္ေန႔ ကတည္းက အမည္ သညာမ်ားႏွင့္ ေခၚေ၀ၚေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုအရာ အားလံုးသည္ ေ၀ဒနာနာမ္၏ ခံစားေသာ သေဘာ တစ္ခုတည္းဟု အမွတ္ျပဳျပီး ပညာသိျဖင့္ သိေနရမည္ဟု ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက ထပ္ခါတလဲလဲ မိန္႔ၾကား ဆံုးမေတာ္ မူခဲ့ပါသည္။

သဲအင္း ေယာဂီမွန္လွ်င္ တရားအားထုတ္စဥ္ ေပၚလာေသာ ဓါတ္ၾကီးေလးပါး ေဖာက္ျပန္မူ ဒုကၡေ၀ဒနာမွ လြတ္ေျမာက္ရာသို႔ တရားေဟာ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္ အညီ ဟုတ္တိုင္း မွန္စြာ ပညာသိႏွင့္ သိေနေစရန္ မေသမီကပင္ အေလ့အက်င့္ လုပ္ျပီး သူမ်ား ျဖစ္ရပါမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သဲအင္းေယာဂီေတြ ဘာအက်င့္ကို က်င့္ၾကံ အားထုတ္သလဲဟု ေမးလာလွ်င္ အေသတတ္ဖို႔သာ က်င့္ေနၾကတယ္ဟု ျပန္ေျဖ ေပေတာ့ဟု ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက မိန္႔ေတာ္ မူခဲ့ပါသည္။

(တရားေတာ္မ်ား အက်ယ္ နာလိုလွ်င္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ေျမာက္ဥကၠလာပ တရား၊ ေတာင္တြင္းၾကီး တရား အစရွိေသာ တရားေခြမ်ားကို နာပါ)


http://theinngu.org/content/view/15/31/

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP